Gaiás, Cidade da Cultura
Escenas do cambio 2022

3—5 Maio 2024
Festival de teatro, danza e arte en acción
Gaiás, Cidade da Cultura

Xunta de Galicia

3—5 Maio 2024

Festival de teatro,
danza e arte
en acción

Xunta de Galicia

Comando dramatúrxico

Afonso Becerra (coord.)

Domingo 5 maio 16h
Cidade da Cultura | Museo Centro Gaiás, andar 0

Infiltrado sen camuflaxe en Escenas do cambio, o Comando Dramatúrxico preséntanos un avance das súas incursións no festival. Este equipo, dirixido polo escritor, dramaturgo e profesor Afonso Becerra, ten a misión de acompañar os espectáculos cunha ollada analítica que estuda, documenta e transmite o que acontece tanto nos escenarios como nas plateas, entre o público.

O Comando Dramatúrxico busca propiciar espazos abertos para o pensamento e o debate que transcendan a natureza efémera da experiencia artística na escena. O seu traballo parte da análise dos espectáculos desde múltiples perspectivas (artística, sociolóxica, ecolóxica, técnica, etc.) para ver logo os efectos e afectos que xera cada proposta na audiencia.

Forman o Comando Dramatúrxico de Escenas do cambio 2024: Joana von Mayer, Pedro Galante, Juan Escalona, Diana Longa, Iván Fernández, Elsa Pereira e Afonso Becerra.

 

Afonso Becerra.- Dramaturgo, director de escena e profesor do Departamento de Dirección escénica e dramaturxia da ESAD de Galicia. Tamén dirixe a erregueté | Revista Galega de Teatro e colabora en diferentes medios de comunicación. É doutor en Artes escénicas pola Universitat Autònoma de Barcelona e titulado superior en Arte Dramática polo Institut del Teatre de Barcelona.

Joana von Mayer Trindade.- Coreógrafa, bailarina e profesora. Dedícase á investigación e prácticas de craft e arte do bailarín/performer cunha metodoloxía propia e abordaxe singular. Mestrado en SODA (Solo/Dance/Authorship), Universidade das Artes Berlin UDK/HZT. Licenciada en Psicoloxía (FPCEUP). Fundadora e directora artística da Nuisis Zobop con Hugo Calhim Cristóvão. Curso de Intérpretes de Danza Contemporánea do Forum Dança e Curso Essais no CNDC d’Angers.

Pedro Galante.- [El] Artista e mediador portugués, radicado no Porto [Portugal], que desenvolve investigación e traballo artístico na relación corpo-espazo e nos mecanismos e sistemas implicados na sensibilidade estética, na acción de observar e ser observado. Con foco nas artes performativas e visuais, cruza áreas como moda, escenografía, danza, estética, estudos dramatúrxicos, deseño, instalación e cultura queer.

Juan Escalona.- Facilitador teatral con ampla traxectoria, comezou impartindo talleres teatrais en 2012, e en 2015 a traballar como coordinador de proxectos europeos. En 2021 fundou a asociación FOCO, onde actualmente traballa, e iniciou os seus estudos na ESADG. Está formado en facilitación teatral, educación non formal e diversas técnicas teatrais. Tamén facilita obradoiros e colabora na creación de manuais pedagóxicos.

Diana Longa.- Dramaturga e creadora escénica. Nada no ano 2001 na cidade de Vigo. Remata os seus estudos en arte dramática na ESAD de Galicia no ano 2023 e comeza a colaborar coa Revista Galega de Teatro dende o ano 2021, onde fai crítica teatral e artigos de opinión.

Iván Fernández.- Actor, director, dramaturgo e profesor de teatro. Graduado en Arte Dramática pola ESAD de Galicia, na especialidade de Dirección de Escena. O seu eido profesional abrangue o teatro en moi diversos aspectos, dende a docencia ao campo terapéutico. Creador dos obradoiros de Teatro Emocional e colaborador na Erregueté, O Galiñeiro, Praza Pública ou a TVG, no programa Zig Zag Diario.

Elsa Pereira.- Baila, coida das súas plantas e investiga sobre as artes do movemento. Formouse principalmente en Santiago e no Porto onde realizou o (FAICC) Programa de formación avanzada en interpretación e creación contemporánea. Desenvolve un proxecto de danza en espazos non convencionais para reactivar miradas, e crea con Fonsi Millán o Colectivo Cru, proposta que aposta pola improvisación como motor de composición. Imparte aulas de danza de xeito regular, así como obradoiros “Site specific” (corpo-espazo) para cartografar territorios urbanos turistificados co obxectivo de crear camiños do desexo propios.

Ficha técnica

De balde